Náročnosť jednotlivých častí úlohy
Posted: Mon Oct 29, 2012 9:22 pm
Niektorí z vás sa sťažovali v súvislosti s d.ú. 5, že niektoré časti úlohy boli náročnejšie ako iné a pritom sa dá získať rovnaký počet bodov. (Konkrétne časti o relácii ekvivalencie a čiastočných usporiadaniach, pretože tam sa v skutočnosti skrývajú tri vlastnosti.) Možno je diskutabilné, či nie je v tých častiach jednoduchšie nájsť kontrapríklady ako v ostatných (pretože týmto typom relácii rozumiete lepšie, veľa ste s nimi robili), ale tam, kde bolo treba urobiť dôkaz, že sa vlastnosť prenesie, ste skutočne vyriešili v dôkaze súčasne tú istú úlohu aj z iných skupín. Čiže uznávam, že tieto úlohy boli náročnejšie.
Nemyslím si však, že z toho treba robiť veľkú drámu. (Obzvlášť keď ide len o 2 body.) Kto dostal ťažšie úlohy bolo vybraté náhodne. Či už pri domácich úlohách alebo pri skúškových zadaniach nie som schopný dosiahnuť to, aby všetky boli rovnako ťažké. (Navyše obtiažnosť úlohy je aj subjektívna vec - pre niekoho môže byť ťažšia jedna otázka, pre niekoho iná.) Jediný spôsob, ako by som vedel dosiahnuť úplne spravodlivé skúšky, by bol ten, že by som každého z vás odskúšal úplne všetko z celého semestra. (A aj to by nemuselo byť úplne spravodlivé, lebo aj hodnotenie odpovede je do istej miery subjektívne. Napríklad si viem predstaviť, že budem nahnevaný po tom, čo som niekomu na skúške zobral ťaháky a môže sa to podvedome odraziť na tom, že prísnejšie ohodnotím ostatných študentov na tom istom termíne.)
Čiže sa asi treba zmieriť s tým, že dokonale spravodlivé to nebude nikdy. Ale keďže počas štúdia absolvujete veľa predmetov, malo by sa to v priemere nejako vyrovnať.
Nemyslím si však, že z toho treba robiť veľkú drámu. (Obzvlášť keď ide len o 2 body.) Kto dostal ťažšie úlohy bolo vybraté náhodne. Či už pri domácich úlohách alebo pri skúškových zadaniach nie som schopný dosiahnuť to, aby všetky boli rovnako ťažké. (Navyše obtiažnosť úlohy je aj subjektívna vec - pre niekoho môže byť ťažšia jedna otázka, pre niekoho iná.) Jediný spôsob, ako by som vedel dosiahnuť úplne spravodlivé skúšky, by bol ten, že by som každého z vás odskúšal úplne všetko z celého semestra. (A aj to by nemuselo byť úplne spravodlivé, lebo aj hodnotenie odpovede je do istej miery subjektívne. Napríklad si viem predstaviť, že budem nahnevaný po tom, čo som niekomu na skúške zobral ťaháky a môže sa to podvedome odraziť na tom, že prísnejšie ohodnotím ostatných študentov na tom istom termíne.)
Čiže sa asi treba zmieriť s tým, že dokonale spravodlivé to nebude nikdy. Ale keďže počas štúdia absolvujete veľa predmetov, malo by sa to v priemere nejako vyrovnať.