Počas prerušenia prezenčnej výuky

Moderator: Martin Sleziak

Post Reply
Martin Sleziak
Posts: 5553
Joined: Mon Jan 02, 2012 5:25 pm

Počas prerušenia prezenčnej výuky

Post by Martin Sleziak »

Zatiaľ nie je jasné na ako dlho bude prerušená prezenčná výuka. Zvažoval som akou formou by mohla výuka tohoto predmetu pokračovať v tomto období.
Jedna z možností by boli prednášky cez internet - po vyskúšaní pár možností (MS Teams, Google Meet) sa mi zdalo, že technické problémy sú priveľké na to, aby sa to oplatilo skúšať. (Odhliadnuc od toho, že by sme všetci potrebovali byť online v tom istom čase; nie som si istý či mám dosť spoľahlivé internetové pripojenie na to, aby všetko fungovalo tak ako má.) Asi teda najjednoduchšie bude využiť iné možnosti.

Samoštúdium.
Na stránke predmetu máte poznámky, ktorých sa zvyknem držať na prednáške - takže sa môžete pozrieť na ne. To čo by som reálne stihol prebrať je po koniec tretej kapitoly. (Tú sme vlastne na prednáške začali preberať. Samozrejme, ak niekoho zaujímajú aj ďalšie veci, ktoré sú tam zverejnené určite sa na ne môžete pozrieť.) Takisto máte k dispozícii aj slajdy.
Okrem toho je na fóre pomerne veľa vyriešených príkladov takého typu, ako sú na domácich úlohách alebo na písomke. Nejaké príklady sú vyriešené aj v texte.
Takisto sa neváhajte opýtať ak narazíte na nejaké problémy - či už na fóre alebo mailom.
Ako prioritu berte to, aby ste zvládli riešiť príklady podobného typu a náročnosti, ako sú na domácich úlohách a aké nájdete na fóre medzi príkladmi z minuloročných písomiek. (Takže sa napríklad nič strašné nedeje, ak na niektorých miestach v texte preskočíte dôkazy tvrdení ktoré tam sú. To platí obzvlášť o niektorých v dôkazoch v časti o umocňovaní kardinálnych čísel, konkrétne mám na myslí dôkazy, že $a^{b+c}=a^b\cdot a^c$, $a^{bc}=(a^b)^c$, $(ab)^c=a^c\cdot b^c$. Tie sú o čosi náročnejšie - a obvykle odprednášam len jeden z nich ako ukážku.)

Video s prednáškou.
Budem postupne zverejňovať videá, v ktorých budem hovoriť zhruba to isté čo by som povedal na prednáške, v tomto topicu: viewtopic.php?t=1503
Je jasné, že oproti normálnej prednáške (alebo nejakému spôsobu prednášky online) to stráca na interaktivite - ale má to aj nejaké výhody. Vlastne takto máte možnosť si pozerať prednášky vlastným tempom - ak treba zastaviť alebo naopak preskočiť veci, ktoré sú vám jasné. Takisto ja mám výhodu, že nie som viazaný na presný čas koľko má trvať vyučovacia hodina - takže možno niekde pridám nejaké veci navyše oproti tomu, čo by som stihol odprednášať počas bežného semestra.
Zvážte aká možnosť vám vyhovuje. (Ak vám stačí prečítať si poznámky, ktoré máte k dispozícii, tak nepotrebujete video. Alebo si môžete napríklad nájsť vo videách s prednáškami tie časti, ktoré vám robili problémy.)
Možno pridám aj nejaké videá, kde budú riešenia príkladov - ale zrejme ich nebude až tak veľa, príkladov je pomerne veľa vyriešených na fóre a aj v texte k prednáške.

Domáce úlohy.
Tým, že ako primárnu formu výuky beriem samoštúdium, niektorí z vás možno budú postupovať rýchlejšie ako iní. Urobil som to tak, že som na stránke zverejnil všetky úlohy až do konca semestra - ale nedal som deadline dokedy sa majú odovzdávať.
Ak máte možnosť ako poslať úlohu mailom (napríklad aj napísanú rukou a odfotenú v nejakej rozumnej kvalite), môže to byť rozumnejšie urobiť tak, než čakať, kým znovu začne výuka.

Skúška/písomka.
Pôvodne sme boli dohodnutí na tom, že domáce úlohy budú tvoriť 30% známky a 70% známky bude za písomku na konci semester.
Keďže sme v pomerne neobvyklej situácií, zvážim možnosť zvýšiť časť hodnotenia, ktorú budú tvoriť väčšiu časť hodnotenia. (Takže na to myslite, keď budete odovzdávať domáce úlohy.)
Predpokladám, že časom dostaneme nejaké informácie z vedenia univerzity (a vedenia fakulty) o tom, aké sú ďalšie plány s výukou a so skúškovým obdobím. (Je to asi o čosi dôležitejšie pre vás, keďže ste v poslednom ročníku štúdia.)

Za nejaké ďalšie konštruktívne návrhy čo by sa dalo robiť v čase, keď nefunguje kontaktná výuka, budem samozrejme vďačný.
Post Reply