Počas prerušenia prezenčnej výuky
Posted: Thu Mar 19, 2020 4:12 pm
Zatiaľ nie je jasné na ako dlho bude prerušená prezenčná výuka. Zvažoval som akou formou by mohla výuka tohoto predmetu pokračovať v tomto období.
Jedna z možností by boli prednášky cez internet - po vyskúšaní pár možností (MS Teams, Google Meet) sa mi nezdalo, že by som ktorúkoľvek z nich vedel používať dostatočne spoľahlivo.
Samoštúdium:
Na stránke predmetu sú zverejnené poznámky k prednáške - takže dosť veľa vecí si môžete preštudovať aj samostatne.
Špecificky spomeniem to, že niektoré z vecí ktoré tam sú, sú do istej miery navyše. Konkrétne ide o podkapitoly označené hviezdičkou a tiež o podkapitolu podielové pole. (Podielové pole medzičasom vypadlo zo štátnicových otázok. Budeme na jednom mieste potrebovať špeciálny prípad - konkrétne vzťah okruhov $\mathbb Z$ a $\mathbb Q$; to čo budeme potrebovať si môžeme rozmyslieť pre tento špeciálny prípad.)
Takisto spomeniem, že časť nazvaná Okruhy polynómov II je časť, ktorú nezvyknem robiť na prednáške, viac pozornosti sa týmto témam zvykne venovať na cvičeniach. (V podstate v tejto kapitoly sú ukázané viaceré veci týkajúce sa polynómov a to, ako ich môžeme počítať.)
Prednášky:
Budem sa snažiť postupne pridávať videá, v ktorých poviem zhruba veci, ktoré by som hovoril na prednáške. Postupne sa objavia v tomto topicu, prípadne aj s nejakými komentármi: viewtopic.php?t=1505
Je jasné, že oproti normálnej prednáške (alebo nejakému spôsobu prednášky online) to stráca na interaktivite - ale má to aj nejaké výhody. Vlastne takto máte možnosť si pozerať prednášky vlastným tempom - ak treba zastaviť alebo naopak preskočiť veci, ktoré sú vám jasné. Takisto ja mám výhodu, že nie som viazaný na presný čas koľko má trvať vyučovacia hodina - takže možno niekde pridám nejaké veci navyše oproti tomu, čo by som stihol odprednášať počas bežného semestra. (Alebo
Zvážte aká možnosť vám vyhovuje. (Ak vám stačí prečítať si poznámky, ktoré máte k dispozícii, tak nepotrebujete video. Alebo si môžete napríklad nájsť vo videách s prednáškami tie časti, ktoré vám robili problémy.)
Príklady:
Asi budete chcieť mať možnosť si prepočítať nejaké príklady resp. vidieť riešenia nejakých príkladov.
Možnosť ste si všimli, že nejaké príklady sú aj s riešeniami na stránke k cvičeniam. Cvičiaci tam plánuje pridávať príklady aj k ďalším témam. Tiež vám pravdepodobne pošle nejaké ďalšie info k cvičeniam.
Takisto nájdete dosť veľa riešených príkladov v texte a takisto úloh a cvičení, ktoré môžete vyskúšať vyriešiť vy.
Na fóre som odkryl študentské riešenia úloh z minulých rokov, čiže keď sa budete trochu pozerať po tomto subfóre, nájdete tu pomerne veľa riešených úloh.
Ak narazíte na problémy - či už pri štúdiu poznámok alebo pri riešení príkladov - tak sa treba pýtať, napríklad tu na fóre alebo aj mailom.
Za nejaké konštruktívne návrhy čo by sa ešte dalo použiť v čase, keď je prerušená kontaktná výuka, budem samozrejme vďačný.
Jedna z možností by boli prednášky cez internet - po vyskúšaní pár možností (MS Teams, Google Meet) sa mi nezdalo, že by som ktorúkoľvek z nich vedel používať dostatočne spoľahlivo.
Samoštúdium:
Na stránke predmetu sú zverejnené poznámky k prednáške - takže dosť veľa vecí si môžete preštudovať aj samostatne.
Špecificky spomeniem to, že niektoré z vecí ktoré tam sú, sú do istej miery navyše. Konkrétne ide o podkapitoly označené hviezdičkou a tiež o podkapitolu podielové pole. (Podielové pole medzičasom vypadlo zo štátnicových otázok. Budeme na jednom mieste potrebovať špeciálny prípad - konkrétne vzťah okruhov $\mathbb Z$ a $\mathbb Q$; to čo budeme potrebovať si môžeme rozmyslieť pre tento špeciálny prípad.)
Takisto spomeniem, že časť nazvaná Okruhy polynómov II je časť, ktorú nezvyknem robiť na prednáške, viac pozornosti sa týmto témam zvykne venovať na cvičeniach. (V podstate v tejto kapitoly sú ukázané viaceré veci týkajúce sa polynómov a to, ako ich môžeme počítať.)
Prednášky:
Budem sa snažiť postupne pridávať videá, v ktorých poviem zhruba veci, ktoré by som hovoril na prednáške. Postupne sa objavia v tomto topicu, prípadne aj s nejakými komentármi: viewtopic.php?t=1505
Je jasné, že oproti normálnej prednáške (alebo nejakému spôsobu prednášky online) to stráca na interaktivite - ale má to aj nejaké výhody. Vlastne takto máte možnosť si pozerať prednášky vlastným tempom - ak treba zastaviť alebo naopak preskočiť veci, ktoré sú vám jasné. Takisto ja mám výhodu, že nie som viazaný na presný čas koľko má trvať vyučovacia hodina - takže možno niekde pridám nejaké veci navyše oproti tomu, čo by som stihol odprednášať počas bežného semestra. (Alebo
Zvážte aká možnosť vám vyhovuje. (Ak vám stačí prečítať si poznámky, ktoré máte k dispozícii, tak nepotrebujete video. Alebo si môžete napríklad nájsť vo videách s prednáškami tie časti, ktoré vám robili problémy.)
Príklady:
Asi budete chcieť mať možnosť si prepočítať nejaké príklady resp. vidieť riešenia nejakých príkladov.
Možnosť ste si všimli, že nejaké príklady sú aj s riešeniami na stránke k cvičeniam. Cvičiaci tam plánuje pridávať príklady aj k ďalším témam. Tiež vám pravdepodobne pošle nejaké ďalšie info k cvičeniam.
Takisto nájdete dosť veľa riešených príkladov v texte a takisto úloh a cvičení, ktoré môžete vyskúšať vyriešiť vy.
Na fóre som odkryl študentské riešenia úloh z minulých rokov, čiže keď sa budete trochu pozerať po tomto subfóre, nájdete tu pomerne veľa riešených úloh.
Ak narazíte na problémy - či už pri štúdiu poznámok alebo pri riešení príkladov - tak sa treba pýtať, napríklad tu na fóre alebo aj mailom.
Za nejaké konštruktívne návrhy čo by sa ešte dalo použiť v čase, keď je prerušená kontaktná výuka, budem samozrejme vďačný.