Page 1 of 1

Podmienky na získanie hodnotenia z cvičení - ZS 2015/16

Posted: Mon Sep 21, 2015 9:13 am
by Martin Sleziak
Cvičenia by mali predstavovať 40% hodnotenia, čiže sa bude dať získať 40 bodov.

Dohodneme sa takto:
  • Budú dve písomky, obe 16 bodové. Prvá z nich by bola niekedy v strede semestra (keď dokončime kapitolu 4 o vektorových priestoroch). Písali by sme ju pravdepodobne počas cvika. Druhá bude na konci semestra alebo počas prvého týždňa skúškového. Aj ak bude cez semester, navrhoval by som, aby táto písomka bola mimo cvičení. (Vďaka tomu na cvičení budeme môcť stihnúť viac vecí.)
  • Bude sa dať získať 8 bodov za domáce úlohy. Domáce úlohy budem zverejňovať na stránke, za každú z nich sa bude dať získať 1 bod. Nesľubujem, že budú každý týždeň; ale budem sa snažiť, aby ich bolo viac ako 8. Ak získate viac ako 8 bodov, tak sa vám z d.ú. zaráta iba 8 bodov. Komentáre k často opakujúcim sa chybám budem písať sem na fórum. (Je to efektívnejšie ako písať to do každej domácej úlohy/do každej písomky. Navyše takto sa môžu poučiť aj ostatní na aké chyby si treba dávať pozor.)
  • Budú sa dať ešte získať nejaké body navyše za riešenie úloh, ktoré budem zverejňovať na fóre.

Re: Podmienky na získanie hodnotenia z cvičení - ZS 2015/16

Posted: Thu Oct 15, 2015 7:14 pm
by Martin Sleziak
Keďže sa na to dnes po cviku pýtal, tak sem napíšem túto informáciu - nech ju niekde máte explicitne napísanú. Zdôrazním, že to čo píšem tu, sa týka iba skupiny, ktorú cvičím ja. Pre druhú skupinu platia také pravidlá, na akých ste sa dohodli s cvičiacim.

Síce robím na cviku prezenčku, ale nie je stanovený nejaký maximálny počet absencií. V princípe nemám problém s tým, keď sa niekto rozhodne nechodiť na cviká či na prednášky - dôležité je, aby zvládol písomky a ovládal na skúške látku, z ktorej ho budem skúšať. Podľa mojich doterajších skúseností sa zdá, že ľudí, ktorí sú tieto veci zvládnuť úplne samostatne až tak veľa nebýva, čiže neodporúčam priveľmi vynechávať cviká a prednášky. (A to samozrejme aj pre ostatné predmety.)

To koľkokrát prídete na cviko teda, nijako neovplyvňuje vaše hodnotenie. Prezenčka je len pomocná informácia pre mňa. (A možno aj pre vás - keď sa na ňu občas pozriete, tak z nej možno vidíte, či to veľmi flákate alebo poctivo chodíte na každé cviko.)
Spoiler:
Napríklad môže byť zaujímavá z toho pohľadu, že si môžem porovnať reálnu účasť s tým, čo napíšete v ankete. Tam píšu študenti, ktorí sa do ankety zapoja, aj údaj o tom akú časť výuky skutočne absolvovali. Pre mňa je zaujímavé porovnať si to s údajmi, ktoré mám z prezenčky.
Tiež môže byť pre mňa užitočná napríklad ak vidím, že niekto veľmi zle dopadol na písomke. V takom prípade je vcelku prirodzená otázka, či to je niekto, čo poctivo chodil na cvičenia a aj tak písomku nezvládol. V takom prípade by jedna z príčin mohli byť nekvalitné cviká. Ak to je niekto, čo sa na cvičeniach objavil dvakrát, tak si nemusím ako cvičiaci priveľmi spytovať svedomie.
A dalo by sa vymyslieť asi veľa ďalších situácií, kde by informácia o dochádzke mohla byť užitočná.