Počas prerušenia prezenčnej výuky

Moderator: Martin Sleziak

Post Reply
Martin Sleziak
Posts: 5517
Joined: Mon Jan 02, 2012 5:25 pm

Počas prerušenia prezenčnej výuky

Post by Martin Sleziak »

Od pondelka 5. októbra prechádzame na dištančnú výuku.

Prednášky a konzultácie.
Zatiaľ by som to robil tak, že budem nahrávať prednášky, ktoré si budete môcť stiahnuť alebo pozrieť online. Môžete ich nájsť tu: viewtopic.php?t=1586
A môžete si ich teda pozrieť v čase, kedy sa vám to hodí. Samozrejme, ak niekomu lepšie vyhovuje čítať si poznámky, ktoré som vám dal na web, tak videá môžete odignorovať. A môžete tieto veci aj nejako kombinovať.

Budem sa snažiť pridávať videá aspoň takým tempom, ako by som to stíhal, keby prednášky bežali štandardným spôsobom.
Ak si vy budete chcieť pozrieť, či s vecami čo ste si už stihli pozrieť, zaostávate za bežným tempom semestra alebo ste naopak zaostali, tak sa môžete pozrieť tu na fóre na to, čo som v jednotlivých týždňoch semestra preberal v minulých rokoch. Ak zistíte, že vám takýto spôsob nevyhovuje a že by lepšie bolo stretávať sa v čase prednášky (a podarí sa vám presvedčiť aj mňa), tak môžeme neskôr prejsť na MS Teams.

Aj keď teda sú k dispozícii na webe prednášky, vyrobil nájdete tento predmet aj v MS Teams a naplánoval meetingy na každý týždeň. Tie sú zamýšľané na prípadné konzultácie - t.j. nie je tam nijako povinná účasť, ale berte to ako čas, kedy ma určite zastihnete a ktorý je vyhradený na to, aby ste sa mohli pýtať veci k tomuto predmetu.
Dal som ich na pondelok 9.00 - na konzultácie možno stačí aj kratší čas. (Ak neskôr prejdeme k tomu, že budú cez MS Teams prednášky, tak sa vrátime k štandardnému času pondelok 8.10.)

Je jasné, že obe možnosti (nahrávanie prednášok vs. prednášky online) majú svoje výhody aj nevýhody.
Spoiler:
Veci, ktoré by som videl skôr ako výhody toho, že prednášky sa nahrávajú a davajú na web:
  • Pre študenta je výhodou, že si video môže pozrieť kedykoľvek, keď má čas.
  • Takisto vyučujúci si vlastne môže vybrať, kedy bude video pripravovať, a nemá problém, ak z nejakého dôvodu potrebuje nahrávanie prerušiť.
  • Študent si môže vybrať, či si radšej pozrie video, prečíta si poznámky a pod.
  • Študent môže časť videa preskočiť, ak je to niečo, čo mu je jasné alebo čo už pozná z iných predmetov.
  • Obrátene, ak je nejaká vec vo videu nejasná, tak si študent môže video na chvíľu zastaviť a rozmýšľať o nej, skôr než sa posunie ďalej.
  • Nemusíme sa obávať o to, čo by sa stalo ak by práve v čase prednášky boli problémy s pripojením na internet.
  • Keď sa nahrávka robí lokálne, tak je - v porovnaní s tým, keď sa nahráva online - asi menšia šanca, že sa nenahrá alebo bude menej kvalitná. (Vlani som nepoužíval MS Teams, ale na niektorých predmetoch som sa so študentami stretával cez Google Meet - nahrávky boli určite pozerateľné, ale mali svoje muchy.)
  • Takto si môžete video z prednášky aj stiahnuť na svoj počítač - pokiaľ viem, video nahrávané na MS Teams si iný užívateľ ako vlastník videa nestiahne.
Toto by som videl skôr ako nevýhody.
  • Stráca sa interaktívnosť, nie je možnosť sa na niečo opýtať priamo počas prednášky.
  • Treba si dávať pozor na to, ako si človek manažuje čas - pri pravidelných prednáškach je nútený vždy v rovnakom čase sa venovať tomuto predmetu, ak si čas kedy sa mu venuje určuje sám, ľahko sa môže stať, že priveľa vecí bude odkladať na neskôr.
Domáce úlohy.
Tak ako sme boli dohodnutí, 25% známky je na základe d.ú., ktoré odovzdáte - jediné čo sa zmenilo je to, že ich odovzdáte mailom.

Skúška.
Uvidíme, či skúškové už bude fungovať normálne - ak by sa vtedy už dalo chodiť na matfyz, tak skúšky budú fungovať štandardne.
Ak aj skúškové bude dištančné, tak jediný rozdiel bude ten, že sa nestretneme osobne ale o otázkach, ktoré ste si vytiahli, sa budeme rozprávať online (cez MS Teams).
Post Reply