Martin Sleziak wrote: ↑Wed Feb 09, 2022 5:38 pm
Hodnotenie
Hodnotenie bude len na základe domácich úloh - ktoré budem zverejňovať na stránke - a počas dištančnej výuky aj v MS Teams.
Keďže ste sa viacerí na toto na prednáške pýtali, možno je to tak, že som mal jasnejšie vysvetliť hodnotenie.
Zopakujem teda, že 30 bodov beriem ako 100% a známka vyjde podľa toho, či získate aspoň 90% (27 bodov), aspoň 80% (24 bodov), atď.
Za d.ú. sa dá získať viac ako 30 bodov. Počítajte s tým, že domácich úloh bude okolo 14. (Zvyšené týždne semestra to bude vychádzať tak, že určite každý týždeň zadám viac než jednu.)
A je úplne jedno, ako nazbierate body z d.ú. - či sa rozhodnete odovzdávať všetky, alebo iba niektoré. Alebo ak ste na začiatku semestra neodovzdávali úlohy, dobehnete to neskôr.
T.j. ak ste odovzdali 5 úloh na plný počet, máte 30 bodov - a máte A-čko. Ale takisto ak ste odovzdali 10 úloh - ale neboli celkom dobre a za každú som dal iba po 3 body - takisto máte A-čko.
(Pesimistickejší príklad: 18 bodov sa dá získať z 3 úlohu na plný počet, $3\times 6=18$. Ale aj 6 úloh, ktoré sú zhruba spolovice dobre vám dá $6\times3=18$. Čo sa týka výslednej známky, obe možnosti vedú k tomu istému hodnoteniu. V takomto prípade by to bolo 60%, a teda D.)
Otázka: Teda ak už mám 15 bodov, nemusím robiť nič a mám zaručené E-čko?
Odpoveď: V princípe áno, ale radšej by som samozrejme dával lepšie známky.
Otázka: Teda ak už mám 30 bodov, už mám A-čko a nemusím nič odovzdávať?
Nie nemusíte. Ale môžete, ak sa vám zdá užitočné, že k svojmu riešeniu dostanete nejaký feedback.
Samozrejme, jeden z dôvodov prečo dostávate domáce úlohy je ten, že by ste mali dostať nejaké hodnotenie - ktoré by malo aspoň do istej miery odrážať to, ako ste zvládli preberanú látku.
Ale určite je to tak, že ak by sa mi podarilo ukázať vám nejaké veci, ktoré sa vám budú zdať aspoň trochu zaujímavé, tak to by bolo úplne super. Ale na to je určite treba to, aby ste rozumeli veciam, o ktorých sa rozprávam.
Zadané úlohy sú niektoré ľahšie, niektoré ťažšie - ale vždy nejako súvisia s tým, čo preberáme. Takže snáď by vám prepočítanie nejakých úloh mohlo pomôcť vidieť to, do akej miery rozumiete preberanej látke.
Čiže niekedy môže byť úloha, ktorá je chybne a dostanete za ňu málo bodov, pre vás užitočnejšia ako to, čo ste mali na plný počet. V tom zmysle, že vám možno pomôže ujasniť si nejaké veci. (Ktoré predtým asi neboli jasné - lebo keby boli, tak by tá úloha bola za plný počet.)
Z takéhoto pohľadu môže teda byť užitočné napríklad:
* Odovzdať nejakú úlohu - aj keď mám už A-čko.
* Aj keď ju neodovzdávam, aspoň sa nad ňou zamyslieť, či by som takéto niečo vedel(a) riešiť.
* Alebo aspoň urobiť to, že sa pozrieť na to ako sa úloha dala riešiť, keď už bude niečo k riešeniu zverejnené.
Samozrejme, je mi jasné aj to, že ste v poslednom ročníku a máte kopec iných starostí. Čiže tento predmet asi nie je úplne najvyššia priorita spomedzi toho, čomu sa teraz venujete.
Čiže vy si viete sami nejako rozmyslieť, koľko času a energie ste schopní resp. ochotní venovať tomuto predmetu. A podľa toho sa rozhodnete aj o tom, ako veľa času budete venovať domácim úlohám, štúdiu poznámok resp. textu k predmetu a pod.